Arbete på andra sidan Sverige!??!??

Ja som rubriken lyder så måste jag ta ett arbete på andra sidan Sverige i någon liten by som heter Storuman vart det nu ligger.

Jag har förstått att det ligger högt upp i vårat avlånga land. Jag som bor långt nere i Södra Sverige måste ta ett jobb som jag inte vill arbeta med, i en by som jag inte vill bo i, skild från mina barn och min man.

Frågade min handläggare hur han hade tänkt det med min mans arbete, om han skulle säga upp sig från sin fasta tjänst och flytta med mig och bli arbetslös han med, eller skulle vi skilja oss? Och hur vi skulle göra med våra tre barn, skall dom bo kvar med sin pappa eller flytta med mig eller kanske bo varannan vecka hos mig och varannan vecka hos sin pappa? Handläggaren svarade att jobbet går före familj och barn, jag måste sätta jobbet före barnen.

Vad tycker ni, skall jag ta jobbet eller?

Någon som vet någonting om Storuman?



Kommentarer
Annica

Hej!

Jag har varit med om samma sak som du. Jag tycker att barnen går före jobbet i sådana lägen som tex du är i nu. Jag tycker inte du skall flytta så långt.

Svar: Annica du har kanske rätt, det är konstigt att dom kan kräva att man skall flytta så långt och skilja på familjer då man har småbarn. / Linnea
Linnea

2012-10-11 @ 10:23:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

candoline.blogg.se

Mitt liv i ord.

RSS 2.0